Acasă Învățământ La Capacitate, ca la Bacalaureat şi la Bacalaureat, ca la Capacitate

La Capacitate, ca la Bacalaureat şi la Bacalaureat, ca la Capacitate

40

Anul acesta, misterioşii profesori doctori care fac subiectele, ascunşi în buncărele de la Ministerul Educaţiei, au încurcat borcanele. Le-au dat subiecte grele la română elevilor de clasa a VIII şi, la aceeaşi materie, subiecte uşoare la absolvenţii de clasa a XII-a. Degeaba a încercat ministrul să explice de ce ursul nu are coadă. Părinţii nu vor să lase lucrurile aşa.

Părinţii, Federaţia, ministrul şi premierul

Lipsesc din ecuaţie elevii clasei a VIII, însă nu despre ei este vorba, ci despre unele subiecte neadecvate pregăririi lor, care se face conform programei şcolare. Părinţii afiliaţi la Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi, au făcut, vineri, coadă la şcolile din ţară pentru a depune contestaţii. Părinţii au depus şi un memoriu la Ministerul Educaţiei Naţionale, în care spun că Centrul Naţional de Evaluare, din subordinea MEN, au elaborat subiectele la proba de limba şi literatura română fără să ţină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România. Părinţii au cerut chiar şi demisia ministrului Pricopie, care a menţionat că subiectele au fost făcute de către specialişti. Premierul, pe de altă parte, vrea să consulte nişte specialişti şi va da un răspuns după ce va avea toate informaţiile obţinute.

Subiecte de liceu pentru elevii de gimnaziu

Despre Ion Minulescu ştim că s-a născut la Bucureşti şi că a copilărit pe la Slatina.Când s-a apucat de scris, Ion Minulescu a adoptat simbolismul ca stil de lucru. Simbolismul apelează foaret mult la filozofie. Aici şi problema. Fragmentul dat la punctul unu din foaia de examen, „Gânduri pentru Anul Nou”, este pură filozofie. Materie care nu face parte din programa elevilor de gimnaziu.

Subiecte de gimnaziu pentru elevii de liceu

Absolvenţii clasei a XII-a de la profilul umanist, au avut subiecte uşoare la limba şi literatura română, la proba scrisă pe care au susţinut-o luni, 30 iunie a.c. Au avut un fragment din „Donna Alba”, de Gib Mihăiescu, însoţit de nişte cerinte foarte simple, la subiectul al doilea au avut de redactat un text argumentativ despre activitatea de îndrumare a lecturii, iar la subiectul al treilea,au avut, tot de redactat, un eseu de 2-3 pagini despre tema şi viziunea despre lume dintr-un text poetic studiat de Ion Barbu, Tudor Arghezi sau Nichita Stănescu.

Celor de la real le-a „căzut” un text la prima vedere din opera literară „Omul din vis”, de Cezar Petrescu, pe baza căruia au avut de dat antonime pentru două cuvinte, de explicat rolul unei cratime, de indicat două motive literare şi perspectiva narativă, de explicat rolul verbelor la imperfect şi de demostrat prin două argumente că textul aparţine genului epic, precum şi comentat o secvenţă. La cel de-al doilea subiect, aceştia au avut de redactat un eseu în care să-şi exprime părerea despre rolul campaniilor de promovare a unui stil de viaţă sănătos. La ultimul subiect, elevii au avut de scris un eseu despre tema şi viziunea despre lume într-un text poetic studiat de Mihai Eminescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here